Den 3 – 6 april spelas Påskturneringen. Samtidigt spelas en tävling för spelare med Elo under 1750. Den tävlingen heter Lilla Påskturneringen. I båda tävlingarna krävs medlemskap i Sveriges schackförbund, alternativt att man har ett FIDE-id från en annat schackförbund än Sverige. Flera medlemmar i Västergötlands SF deltar i tävlingarna.
Tävlingarna spelas på Elite Grand Hotel, Tyska Torget 2, Norrköping. Tävlingarna är med i Svenskt Grand Prix. Läs gärna mer om Svenskt Grand Prix här.
